20 Temmuz 2012 Cuma

Sazak koyu - Kaş Marina uzun seyir.

Sazak koyu'ndan sabah erken çıkıyoruz. Önümüzde Kaş'a kadar 60 millik bir mesafe var. 12 saat gibi bir yol eder 5 mil ortalama ile.

Bizim seyir hızımız 5 mil. Bu sürat durgun havada motorun 2000 - 2100 rpm lik devrine tekabül ediyor. Biz de tüm hesaplarımızı bu seyir hızına göre yapıyoruz. Aynı zamanda seyir konforu açısından da uygun bir hız bizim için. Dolayısıyla yelken yaptığımız zaman da bu hıza yakın kalmaya çalışıyoruz. Yelkenle 6-6.5 knotu görüyorsak, biraz yelken küçültüyor veya ıskotayı boşluyoruz ki alıştığımız ve konforlu bulduğumuz bu hıza yakın gidelim. Teknenin bayılmasını da minimize ediyor bu tutum, hem de bir nevi güvenlik önlemi olarak düşünüyoruz. Tabi armaya gereksiz baskı uygulamamak da cabası.

Yukarıdaki seyir izimizde, bir 10 mil kadar gittikten sonra ipad'in şarjı bittiği için, onu bir şarj edip tekrar track moduna alıyoruz, bu nedenle arada 12 mil kadar bir boşluk oluyor.

Yorucu bir seyirle akşam 9 gibi Kaş marinaya demirliyoruz tekrar. En uzun seyrimiz oldu şu ana kadar.