11 Temmuz 2012 Çarşamba

Kaş Marina ve Kaş

Aslında Yacht Marin ile yıllık kontratımızı yapmış olduğumuz için, bir marinaya halihazırda bedel ödüyor haldeyken, bir başka marinada kalmak istemiyoruz gereksiz yere. Ama bir taraftan da bu seyahat esnasında mümkün olan bütün marinalara bir girip durum ve şartlarını da incelemek istiyoruz. Belki seneye bunlardan birini seçeriz diye. Öyle de yaptık, aslında; Kemer'den Yalıkavağa kadar bütün marinalara girdik Türkiye'nin bu sahillerindeki. Bu marinalar hakkındaki düşüncelerimi de bir başka zaman aktarmayı düşünüyorum. Biz hangisini seçtik ve neden seçtik onlardan da bahsetmek istiyorum bir ara ilerde...

Kaş marinayı ailece çok beğendik. Marina yepyeni, gıcır gıcır. Tuvalet ve duşları 5 yıldızlı Otel konforunda. Bir de bir gece kalana bir gece bedava olunca harika....

Marinanın diğer ucundaki havuz ve plaj çocuklar için iyi vakit geçirmeye bire bir. Deniz suyu tertemiz. 2 kiloluk kefaller ördeklerle beraber yüzüyorlar marinanın içinde. Biz oradayken tekne sayısı da oldukça azdı.

İçeride bir kaç güzel restaurant var. Tarifeler "marina restoranı" seviyesinde olsa da yemekler ve atmosfer güzel. 4 kişilik bir ailenin, bir yemek parası ile Yunanistanda aynı yemeği 3 defa yiyebileceğimizi aklımızda tutmakta fayda var... Ama ilk gece, geç varışımızdan ve bütün gün dalgalarla mücadele etmekten, o kadar yorgunuz ki, Kaş'a inecek halimiz yok; çörekleniyoruz marinanın restoranına...
Durumlar yukarıdaki resimdeki gibi aynen...
Ya da bu yukarıdaki gibi...

Her gittiğimiz yerde işini çok iyi yapan, yerli/yazlıkçı ailelerin yemek yedikleri bir kaç mükemmel restaurant oluyor. Ama buraları her seferinde bulamıyoruz maalesef. Yerli halkla konuşup bilgi almaya çalışıyoruz ama
bu bölgeler o kadar turistik olmuş ki; artık yerli halk da kime neyi tavsiye edeceğini bazen karıştırabiliyor.

Kaş meydanı gece saat 9 gibi iğne atsan yere düşmez deyiminin canlı örneği haline geliyor.

Yüzlerce insan, çoluk çocuk sokaklarda. Biz de bu kervana katılıyoruz ve işte orada, karşımızda sihirli bir kelime:
Allah allah nidalarıyla dalıyoruz restorana. Zaten çocukları tutmak mümkün değil.  Ufacık 5 masalı, asma katta bir restoran. Fiyatları makul, yemekleri iyi, servisi de çok iyi. Hemen siparişlerimizi veriyoruz. Tabi birisi ratatuy olmak kaydıyla... Çok memnun kaldık bu restorandan. Sahipleri İngiltereden gelme bir Türk genç karı koca (ya da sevgili). Çocuk hep bunu istediğini sonunda yaptığını anlatıyor bize; Ratatouille

Sonra meydanda ve kaş sokaklarında geziyoruz. Haa bir de bu var, olmazsa olmaz:

Ve sonuç:
Kaş Marina'da çok rahat ettik velhasıl kelam. yarın doğu'ya seyahat devam edecek...