13 Ağustos 2012 Pazartesi

Palmarin - Büyükçatı koyu 50 mil pupa seyri...

Sabah 8 gibi alıyoruz palamarı Palmarin'den. Burayı da gördük.

Her uğradığımız marinadan; ki hepsine uğradık; bir senelik bağlanma fiyat teklifi alıyoruz. Şimdiye kadar Yatmarin'in fiyatına yaklaşan olmadı. Kaş marina yeni olduğu için 1 süre kalana, aynı süreyi bedava veriyordu, o biraz iyi idi ama onu da Marmaris'teki tekne endüstrisinin ne kadar gelişmiş olduğunu düşününce istemedik. Palmarina'dan aldığımız teklif rekor seviyede idi. Hepsinden bir boy daha üstte. Ama eminim dolacaktır burası da...

Rüzgar batılı ve gene 15-17 knotlarda esiyor. Aşağı doğru apazla seyir ve sonra pupa yelken vurduk Gökova körfezinin içine. Harika bir seyir yaptık bu yolda. Aslında Gökova'nın kuzey kıyılarından başlayıp, sonuna kadar gidip, sonra güney yakasını dolaşıp bitirme niyetimiz vardı ama öyle güzel bir seyir yakaladık ki, rüzgarın götürdüğü yere gidelim diyerek, büyükçatı koyunun içine kadar, taa demir atma aşamasına gelene kadar yelkenle gittik. Rüzgar bizi Büyükçatı'ya getirmişti. Yelkenle içeri kadar girdik, baktık dolu. Çıktık daha dıştaki koyda bir yer beğenip döşedik demiri.

Gökovanın koyları harika. Hakikaten Tanrı özenerek yaratmış demek geliyor insanın içinden.

Aslında Sadun Boro kitabında sabahtan başlarsanız doğuya doğru çok güzel bir seyir rüzgarı yakalarsınız diye bahsediyor zaten. Tam da onun dediği gibi oldu.

Bu koyda ilk defa yakamoz görüyoruz. Ben önceden biliyordum ama hiç görmemiştim, zaten deniz üzerinde gece tecrübem 3 tane mavi yolculuk, bir de Bodrum - İstanbul tekne transferinden ibaretti. Çocuklara ve Serpil'e gösteriyorum ve anlatıyorum. Herkesin çok ilgisini çekiyor ve hoşuna gidiyor. İki de bir suyu dalgalandırıyoruz kakıçla, yakamozları görmek için. Ben kovaya su alıp alıp boşaltıyorum. Kovadan su değil sanki ışık boşalıyor. Suyun denize düştüğü yer ışıl ışıl, adeta göz alacak kadar parlıyor. Çocuklar için seviniyorum, içimden Tanrı bütün çocuklara nasip etsin bunu görmeyi diye de geçiriyorum.

Denizci arkadaşlar bileceklerdir ama bilmeyenler için; Yakamoz; sanıldığının aksine ayın suda yansıyan ışığı değildir. Hatta ayla hiç alakası yoktur. Yakamoz; biolüminesens(biyolojik olarak kendinden ışık veren) bir plankton/canlı türü olup, sadece ışıksız ortamlarda görülebilir. Ay ışığı varken yakamozu görmek zor, hatta imkansızdır. İçinde yakamoz olan suyu elinize alırsanız elinizde de parlar. Şu linke bakarsanız orada bir videosu var: Yakamoz haber hürriyet video