7 Haziran 2012 Perşembe

Tekneye eklenenler (Devam)

- Teknemizin arkasında mataforalarımız vardı. Bunlar oldukça sağlam yapılmış olmasına rağmen, mataforaların teknenin kıç aynasına bağlı olduğu yerlerde hafif boya çatlakları gözüme ilişmişti. Bunları botumuz mataforadayken, demirde ve seyir esnasında bir süre inceledikten sonra bu bölgelerin sağlamlaştırılması gerektiği kanaatine vardım. Bunun için, o bölgelerde tekrar jelkota inilerek ilave epoxy ve karbon liflerle güçlendirme yapıldı. Şimdi botu üzerinde motorla bile mataforaya alsak içimiz rahat.

Arkadan görünüşü ise şöyle... Mataforaların o aynaya bastığı yerler 50 cm2 kadar soyulup tekrar karbonla güçlendirildi ve boyandı.


- Zincir ve demir galvanizlendi. Oldukça paslanmış olan zincirimizi yeniden galvanizlettik.


- Yeni lazy bag - lazy jack yapıldı. Teknenin üzerinde orjinal lazy bag'i vardı ama oldukça yıpranmıştı. Ayrıca donanımı da hem nisbeten zor kullanılır hem de her seferinde ana yelken açılırken çapariz verir durumda idi. Bunları yeniledik. Şimdiki haliyle ana yelken basılırken takılma sorunu olmadığı gibi, indirilirken de oldukça geniş olan lazy bagin içinde kendiliğinden istifleniyor. Güverteye çıkıp yelkeni toplarken yardımcı olmak gerekmiyor. Basitçe aşağıya doğru yelkeni indirdiğinizde lazy bagin içinde istifleniyor. Bu da zaten tek başına idare edilebilen bir tekne olan CANKIZ'ı daha da kolay kullanılır hale getirdi. Burada kilit nokta, lazy bag'in her iki yakasında bulunan aluminyum birer borunun, lazy bag'in yakalarını iyi yanda da adeta duvar gibi dik tutabiliyor olması.Şu aşağıdaki resimde bahsettiğim boruları fark etmek mümkün.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder